curriculum - Matteo Fanni Canelles - Official Web Site

Vai ai contenuti

Menu principale:

curriculum

about

Matteo Fanni Canelles, both artistic and scientific, is a composer, pianist and didactic.
Last graduate student of Nives Caetani Buzzai, he won many piano competitions in Italy and France.
He specialized in piano with Nunzio Montanari in Bolzano with Eli Perrotta in Milan and with Paolo Bidoli in Trieste. He studied composition with Giacomo Manzoni and Roberto Doati and has perfected his master classes with Alvise Vidolin, Roberto Fabbricciani, Enzo Porta and Trevor Wishart.
Author of works for piano, chamber music, music for film, from 2000 to 2007 he became interested in avant-garde music experimenting interactions between art and science in the field of electronic music and video music obtaining international awards (Asolo Film Festival- World Computer Conference).
His music was used in multimedia works and interactive exhibitions in Italy and France, in 2012 at the Louvre in Paris his music was used for a work by Michelangelo Pistoletto.

He holds degrees in various fields:  Piano at the Conservatory "Monteverdi" of Bolzano, Music and new technologies,  Piano Didactics, Didactics of Music at the Conservatory "Tartini" of Trieste, Geological Sciences at the University of Trieste .
Piano teacher at the Liceo Musicale of Trieste, in 1998 he founded the Ars Nova Music Academy of Trieste, and is invited as a jury member in musical competitions in Italy and abroad.



 
 

Matteo Fanni Canelles,  di formazione sia artistica sia scientifica, è compositore, pianista e didatta.
Ultimo allievo diplomato di Nives Caetani Buzzai, ha vinto in numerosi concorsi pianistici in Italia e Francia. Si è perfezionato in pianoforte con Nunzio Montanari a Bolzano con Eli Perrotta a Milano e con Paolo Bidoli a Trieste. Ha studiato composizione con Giacomo Manzoni e Roberto Doati e si è perfezionato in diverse masterclass con Alvise Vidolin, Roberto Fabbricciani, Enzo Porta, Trevor Wishart. Autore di lavori per pianoforte solo, musica da Camera, musica per film, dal 2000 al 2007 si è interessato alla musica d'avanguardia sperimentando interazioni tra arte e scienza nell’ambito della musica elettronica e video musica ottenendo riconoscimenti internazionali (Asolo Film Festival- Conferenza mondiale della Computer). Le sue musiche sono state usate in lavori multimediali e mostre interattive in Italia e Francia, nel 2012 al Louvre di Parigi la sua musica è stata utilizzata per un'opera di Michelangelo Pistoletto.

Ha conseguito lauree in diversi ambiti: in Pianoforte presso il Conservatorio "Monteverdi" di Bolzano, in Musica e nuove tecnologie, in Didattica del Pianoforte, in Didattica della Musica al Conservatorio "Tartini" di Trieste, in Scienze Geologiche presso l'Università di Trieste.

Docente di pianoforte presso il Liceo Musicale di Trieste, nel 1998 ha fondato l' Accademia di musica Ars Nova di  Trieste , ed è invitato come membro di giuria in Concorsi musicali in Italia e all'estero

















 
 
Torna ai contenuti | Torna al menu